Day 19 - Disrespecting your parents


Att inte respektera sina föräldrar borde vara en av dödssynderna (eller det kanske är det? haha fail isf), hatar barn som inte uppskattar sina föräldrar.. ni borde vara glada över att ni finns idag, sen finns det också föräldrar som behandlar sina barn illa som kan vara en anledning till varför de hatar sina föräldrar, men innerst inne älskar föräldrarna ALLTID sina barn - bara dåliga på att visa det, visar det på fel sätt och vet inte hur man ska uttrycka sin kärlek för de.

Vad vissa inte vet, är att föräldrarna älskar och bryr sig om en 10 gånger mer än vad de säger och visar. Jag hatar folk som inte tar hänsyn till sina föräldrar, inte vet deras födelsedagar, favorit-grejer och vad de gör om dagarna.. hatar när de riktigt skriker åt sina föräldrar, svär eller som tar sina vänner före sina föräldrar, menar.. föräldrarna vill att hela familjen ska ut någonstans och bra umgås, och man tackar nej till det och går ut med sin kompis istället eller vägrar gå hem från en superkul fest när mamman ringer och säger pappa har åkt in till sjukhuset? Det var några exemplen.. det sista man borde göra är ändå att bara respektlös mot sina föräldrar, ens eget kött och blod fan.

När jag var yngre, oroade mina föräldrar alltid för mig.. för hur jag uppförde mig framför de var respektlöst och svek alltid de och klart som fan jag skäms över det - än idag till och med, fastän det var längesen.. och klart jag lärt mig utav mina tidigare misstag och båda jag och mina föräldrar är stolta över den personen jag blivit idag. ^^ det har även stärkt bandet mellan oss. Kan hända vi bråkar, jag blir arg och höjer rösten mot de - men aldrig jag kallar de saker, eller säger jag hatar de.. försöker hålla de lugnt här hemma så mycket som möjligt haha, för jag, mamma och pappa är skit envisa och när vi bråkar....omfg, de tar aldrig slut, påvågår i timmar, dagar och veckor hahaha.. ingen vill ge sig!

Trackback
bloglovin