Day 25 - Some who fascinates you and why


En av de som jag beundrar, är Park Jaebeom (Jay park atm). Inte bara för han ser bra ut, jag tyckte till och med han var asful och fulaste i hela 2pm när jag började lyssna på de hahah. Men jag gillar hans barnsliga personlighet och att han ser så bad boy ut, men är så känslig och djup. Finns mycket man kan säga om Jay, men det jag beundrar mest om honom är att han åkte till Korea som en ung tonåring för att nå sin dröm, att bli en artist - att han kämpade i flera år, med sin sångröst och dans för att nå till drömmen - och det gjorde han, jag vill också lyckas i andra länder. Jay må vara korean, men han kunde inte prata koreanska eller visste något om koreansk kultur innan han kom till korea, han hade det svårt när han nyligen kom till korea, han hade inga vänner, var inte van vid maten, kunde inte språket och längtade hem jättemycket (därav vad han skrev i sin myspace för skitlängesen) men stod ändå ut med det och efter allt slit så bevisade han att everything is possible. Han blev väldigt duktig och blev leader för den kända killgruppen 2pm.

Jay fick otroligt många fans, men även antifans som gjorde så han åkte tillbaka till USA och lämnade gruppen 2pm. För de som tror att han blev UTSLÄNGD från Korea, tror ni fel. Han valde själv att lämna, eller han och gruppen kom överens om det. Fanns vissa som ville skada honom, och hans s.k. fans stöttade inte honom då.. så han kände sig inte hemma längre och egentligen skulle han bara åka hem till USA en litet tag tills rykterna lugnat ner sig, men de visa sig att han hade gjort något som gjorde att JYP kontraktet revs.

Men trots att han förlorade kontraktet
, så försökte han ändå lyckas i USA och det gjorde han också, dock inte lika känd som i Korea.. men det kommer :) ^^

&&
Så säger vi även, HAPPY 24th BIRTHDAY JAEBEOM OPPA!

Trackback
bloglovin