Photosession


Kom precis hem från stan, har varit på ett HEMLIGT UPPDRAG, HEMLIG PLÅTNING! *schhschhh kissie style* HAHAHAHA nej jag skojar bara, men hade bokat tid i en Studio för fota. Var sjukt längesen jag tog foto i Studio i Vietnam, så ja.. 5 år senare - HERE I AM!! :D Blev ungefär 20 bilder, är sjukt nervös för hur de kommer redigera mina bilder och hur de kommer göra om de... jag ber verkligen att de INTE retuscherar mitt ansikte, mina ben får de gärna - har hundra myggbett och blåmärken som de gärna kan få ta bort haha (aaa)

Till de som är nyfikna
, i Vietnam är det VÄLDIGT vanligt att turister och viet kieus tar bilder i Studio här, det kryllar av Studios i hela vietnam.. Vanliga människor som bor i Vietnam brukar också fota men det är bara för special occasions, t.exbröllop/familjeporträtt osv.. riktigt fint är det att ta couple photos i Studio, man kan även "hyra" fotografen och gå ut till något fint ställe och fota i en riktig miljö istället för i ett vitt rum med massa reflexskärmar. IALLAFALL....... vem som helst kan ta foto, så länge man har pengar - ett foto kan gå på 35.000 - 100.000 beroende på vart man går någonstans, ju duktigare och "kändare" fotograf, desto dyrare ofc. Man får bilderna framkallade, förstorade, i en kalender, eller i en sån speciell album där bilderna inte kan tas ut utan de är liksom fast så.. jättefint, men dyrt.. och värt! ^^, Om man vill, finns det kläder och sånt man får låna + de sminkar och stylar dig, men jag fixade allt hemma själv. I DO NOT TRUST OTHER TO TOUCH MY HAIR AND FACE...!!!!!

Efteråt så får man bilderna i antingen en skiva eller usb, samt de framkallade bilderna ofc. Jag vet det låter skitego, men ska framkalla tre stycken stora bilder på mig och hänga på min feta tomma vägg HAHAHAH! Lovar, den bilden jag fick i huvudet ser bra ut, idén är fakiskt cool.. frågan är om bilderna blir ens minst lika coola haha. Men är nervös och ser fram emot att se bilderna, fan kmr haunta de i drömmen om jag ser ut som en plastic vietcong bitch. -.-

Trackback
bloglovin