Grazette XL get straight/curly hair



Två bilder på hur mitt hår har blivit efter ha användt get straight/curly.


Mitt hår blev superplatt, väldigt glansigt och lent.. och torkar inte ut håret! Det jag gillade mest var att det är inte plattångs-platt, utan naturligt platt, ni vet ju själv hur överdrivet platt håret blir med en plattång t.ex, speciellt när man har så slitet och överpreparerat hår som mig så blir håret nästan lite stelt och ja, onaturligt med plattången att det verkligen syns det är plattat. Ett stort plus till att produkten innehåller värmeskydd och att priset passar alla.

Det är "svårt" att få tag på, inte alla frisörsalonger säljer XL-produkter och vissa vill kanske inte beställa det. Men om ni bor i Halmstad, finns det iallafall på John Bauer gymnasiet för 99 kr (minns inte) - och det kan ni köpa på Måndagar och Tisdagar innan kl 15.00.

I ♥ it, kommer att fortsätta använda den när jag börjar skolan igen - tappade min nästan fulla öppna flaska och allting rann ur för jag inte märkte jag hade tappat den.. Slipper platta håret = mindre slitage. Om ni tycker 99 kr är dyrt, så tänk att TRESEMMEs värmeskydd kostar 89 kr.. bara 10 kr mer, och ni sparar ert hår på slitage plus att det är en riktig frisörprodukt.

Det som är lite synd är att
, de som har naturligt krulligt/lockigt hår kommer inte att få platt hår - utan de blir lockigare istället, alltså då framhävs och kramas lockarna mer istället och blir mindre frizzigt, ohh jag vet hur lockigt hår lätt blir frizzigt!

Hur jag använder det
: Applicerar det i hela håret efter jag har tvättat det, låter det så klart självtorka lite innan jag applicerar det - sedan så 1. fönar jag det om jag har bråttom (fönar som vanligt som jag brukar då, upp och ner!) 2. kammar det med en bredtandad kam rakt ner och sedan bara låter det självtorka. ^^

Finns att köpa på lyko.se «

Trackback
bloglovin