I've been copparfied - new hair colour


(Helt oredigerade bilder för att ni ska se den riktiga färgen)


Lite svårt att fånga hårfärgen på bilden
, men hittade tillsslut en inställning på kameran som kunde fånga färgen nästan exakt *happyyyfaaaceeee!!* hihi. Jag hade ju lilarött i april, sedan försvann det ettag och blev mer lilarött-brunt aktigt, sedan rödbrunt med skiftningar utav lila, och seeeen blev det mest rödbrunt med lite mer utav det röda än det bruna.. så jag bestämde mig för att bli ljusbrunhårig igen, men vill verkligen inte bleka det utan vill hellre färga det ljusare och kallare i taget, så valde att lägga i en blond hårfärg (inte blekning!!!) för att ljusa upp, sedan bah lägga på en kall nyansering - men hårbotten blev BLOND, så mina alternativ var 1. mörka ner hårbotten 2. göra det kallare, och vafan tror ni man väljer mellan att ha jämn hårfärg i en "oönskad" färg eller en önskad färg i hela håret med en blond "utbäxt" i hela håret? Men jag gillar denna färgen - kopparfärgat, hade det tidigt i 2010.... men färgade snabbt till en annan färg eftersom de var ojämnt då + kort hår = inte fint, men nu är det en annan sak, me likeeeeeeeeeey.. tack till sofiee & susanne som hjälpte till att färga håret på mig! :)

Använde skolans färger från Wella koleston, blandade ihop 10/16 och 10/8, och sedan färgade jag på 6/07 på de ljusa vid hårbottnet för att få det smälta in med resten av håret... fan jag fick panik, sofie hade bråttom hem och kunde verkligen inte gå runt så... ringde susanne direkt och hon kom o rädda mitt liv... ♥♥♥♥♥ bästtt

Trackback
bloglovin