Requested tutorial: Touch of an ulzzang



BAS (Ansikte): Primer, concealer, foundation och kompaktpuder
Skippade dock det på tutorialen, orkade inte sminka ansiktet idag men på bilderna har jag iaf bas!

Jag gör alltid guider innan jag målar på eyelinern. Först tight-line, alltså försöka fylla närmast fransraden först - behöver inte vara så jämnt (hallå?? ni ser ju själv på första bilden hur hackigt det är haha). Sedan gör jag en guide till vart min vinge ska sluta och vilken vinkel den ska ha.. sedan är det bara att connecta de två. Jag använder mig utav en gel-eyeliner och en snedpensel, blir finast resultat med det :)

Man kan använda vit ögonskugga och svart ögonskugga istället, men använde pennor istället! ^__^ När ni målat på det vita och tycker det ser lite för intensivt ut så kan ni enkelt bara sudda ut kanterna med lillfingret.
På tredje bilden så ska ni sudda ihop det svarta och vita genom att föra topsen från det svarta och dra in mot det vita, och repetera tills ni får en rätt jämn fade.

Jag hade lösögonfransar på bilderna, men hittar tyvärr inte mitt lösögonfrans lim så på tutorialen har jag bara böjt fransarna och lagt på mascara på övre och undre fransarna. Rouge appliceras på kinderna samtidigt som du ler, jag la på "äpplerna" vid kinderna för ge ett ungt och sött uttryck. Tillslut appliceras highlighter på kindbenen, den högre punkten utav dina kinder.. det som blir över på borsten eller fingrarna kan ni svepa snabbt på näsbenet och sedan under ögonbrynsbenet.

Hehehe.. jag glömde ögonbrynen!!! Sorry (a)
Kom ihåg att fylla i ögonbrynen också! Om ni vill ögonen ska sticka ut mer, så fyll inte i så mörka ögonbryn.

Trackback
bloglovin