TESTING | What base?


(Bilden är oredigerad för att ni ska se de riktiga färgerna)

Ni har säkert hört att om man helst ska använda eyelidsprimer till ögonskugga, men ifall man inte har någon då? Själv använder jag ingen eyelidsprimer och har aldrig testat.. men är sugen på att testa och se skillnaden! Jag brukar bara köra först ögonkrämen, sedan på ansiktsprimern över hela ansiktet och om det är litelite kvar på fingrarna så stryker jag det lätt över ögonlocken, sedan concealern för att dölja mina mörka ringar och de fula ådrorna som syns i ögonlocken och sen foundation (Detta är min bas över hela ansiktet, ifall jag ska iväg) för att dämpa den ljusa färgen från concealen lite. Efteråt så sminkar jag bara ögonen så som jag vill ha det, och jag lovar er att det håller fakiskt hela dagen. Visst de smular ju ner PYTTElite längst ut vid ögonvrån, men inget farligt, ha bara några topps i väskan och clean up.

Jag rekommenderar er att använda concealer/foundation under, håller nog bäst utav de här basen ovan. Detta var ett test på hur bsen påverkar skuggornas effekt.
Om ni undrar varför ansiktsprimern gav så dålig färg trots att det är en "primer" så är det för att skillnaden mellan ansiktsprimer och eyelidsprimer - är att ansiktsprimern slätar ut och gör det lenare, medans eyelidsprimen slätar ut men är lite sticky så skuggorna ska kunna fästa sig och inte falla ner.

Trackback
bloglovin