Make your own braided headband

Kom på en liten idé när jag städade och hittade gammalt löshår! Älskar göra nya saker av gamla ♥ så jag började med att ta en löshårsslinga och klippte bort "clipset" som satt fastsydd (tänker använda clipset till annat.. you'll see!) och sedan klippte den i två så det skulle passa mitt diadem och för flätan inte skulle bli så tunn, man vill ju dölja diademet!
Sedan limmade jag ihop de två halvorna, sedan började limma på ena änden på diademet.. sen är det bara att låta det torka och fläta! Jag valde att göra en vanlig fläta och sedan drog ut den för att det skulle se slarvigare och bredare ut. När jag var färdig, tog jag ett litet gummiband och knöt ihop håret så flätan inte skulle släppa, därefter klippte av de tunna topparna som hänger och fladdrar när man har knutit på gummibandet, sedan var det bara att limma ihop den lilla biten med andra änden.
Super enkelt.. men frågan är.... om jag förklarar det bra. ^^, hehe but you'll gonne make it, i promise
Jag vet flätan är mörkare än min nuvarande färg, men whatever jag kommer gå mörkare ngngång ändå så.. :D

Trackback
bloglovin